islanda
grecia1
iasi
australia
Ghid de călătorie

Bun de știut

Intrebari frecvente privind biletele de avion

1. Rezervarea si cumpararea biletului de avion in cazul companiilor clasice

a. rezervarea de locuri

Rezervarea de locuri pentru zboruri se face cu ajutorul sistemelor internationale computerizate de rezervari, care permit accesul agentiei de turism la bazele de date ale companiilor de transport aerian si blocarea efectiva a locurilor pentru o anumita cursa in favoarea pasagerilor. Odata cu efectuarea rezervarii, pasagerul va primi de la agentie informatii referitoare la pretul biletului (valabil la data rezervarii), a taxelor (valabile la data rezervarii; se pot modifica fara preaviz) precum si informatii referitoare la conditii, restrictii si reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumparat in baza respectivei rezervari. Pe spatiile restranse de pe billet aceste conditii vor fi codificate sau omise; cereti intotdeauna detalii de la agent. Pentru unele zboruri, sistemele moderne de rezervari permit si rezervarea scaunului din avion care va fi ocupat de dumneavoastra, precum si o serie de alte servicii din timpul zborului (ex. tipul de meniu dorit). Cand rezervarea propriuzisa a numarului de loc ocupat in avion nu este permisa in cadrul agentiei, acest lucru se va face de catre personalul biroului de imbarcare de la aeroport.

b. emiterea biletelor de avion

Emiterea biletelor de avion rezervate si plata acestora se face conform conditiilor impuse de catre fiecare companie aeriana in parte. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre termenul pana la care rezervarea sa este valabila si sa se prezinte in termen pentru achitarea biletului, pentru a intra in posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricand de companie, situatie in care agentia va anunta pasagerul despre modificare, fara a putea fi insa facuta raspunzatoare in vreun fel de catre acesta pentru o eventuala anulare.

c. modalitati de plata

Pasagerul poate plati biletul de avion in lei sau EURO, cash, prin transfer bancar sau carte de credit. Vezi detalii si in sectiunea de mai jos, Cum cumpar.

d. preturile si regulile biletelor de avion

Preturile biletelor de avion se calculeaza in mod dinamic in functie de diferite conditii impuse de companiile de transport aerian. Din cauza ca pretul unui bilet pentru o destinatie poate fi diferit in functie de perioada in care calatoriti, numarul de zile petrecute la destinatie, varsta dumneavoastra sau clasa de confort. Nu putem publica niste tarife universal valabile pentru biletele de avion. De asemenea, informatiile referitoare la reguli au un caracter continuu. Modificarile pot fi permanente, drept pentru care ele nu pot fi traduse si publicate in vreun inscris.

Pasagerul are obligatia sa se informeze despre aceste reguli inainte de a cumpara respectivul bilet. Pe spatiile restranse de pe bilet aceste conditii vor fi codificate sau omise. Interesati-va pe langa agent asupra tuturor acestor detalii. Dupa cumpararea biletului se considera ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate aceste reguli. El nu mai poate pretinde ca nu a fost informat, odata ce a intrat in posesia biletului de avion. e. asigurarea medicala

Se recomanda ca orice cetatean roman care doreste sa calatoreasca in afara granitelor tarii, pentru majoritatea destinatiilor, sa detina asigurare medicala. Asigurarea medicala se poate face la DEDAL TUR, pretul ei fiind in functie de numarul de zile de calatorie, suma asigurata si varsta pasagerului. Consulati capitolul de Asigurari.

f. Viza, documente necesare, alerte de calatorie sau alte cerinte pentru a calatori

Verificati cu agentul daca destinatia solicitata nu necesita obtinerea vizei, sau daca se impun alte reguli de calatorie (vaccinari, scrisori oficiale de invitatie, sume de bani necesare intretinerii, alte documente de calatorie cum ar fi voucherele de servicii hoteliere).

  • Click AICI pentru a verifica conditiile de intrare (cu/fara viza) si documentul de calatorie necesar (carte de identitate/pasaport) pentru destinatia Dumneavoastra.
  • Click AICI pentru a afla conditiile de calatorie pentru cetatenii romani in diverse tari ale lumii.
  • Click AICI pentru a verifica posibile alerte de calatorie in anumite tari.
  • Informatii suplimentare privind conditiile de calatorie in strainatate pentru cetatenii romani puteti obtine de la Politia de Frontiera (www.politiadefrontiera.ro, tel: 021.9590) sau Ministerul Afacerilor Externe (www.mae.ro).
  • Informatii privind conditiile de calatorie in Uniunea Europeana puteti obtine si de pe situl oficial al UE €œCalatorind prin Europa.

g. Check-in online

Utilizand aceasta procedura, va puteti selecta locul in avion, va inregistrati pe zbor si va puteti tipari cartea de imbarcare. Astfel, daca aveti doar bagaj de mana va puteti prezenta direct la poarta de imbarcare economisind timp de asteptare in aeroport.

Imprimati sau prezentati in forma electronica documentul de imbarcare rezultat in urma procedurii.

2. Drumul spre aeroport

Serviciul transferuri al agentiei noastre poate sa va fie de folos in cazul transportului catre si de la aeroport. Va putem oferi informatii si despe transportul in comun. In cazul in care va deplasati cu masina proprie, aveti grija sa o lasati in locurile special amenajate. Interesati-va de costul parcarii la aeroport.

3. In aeroport

Timpul necesar pentru imbarcare | Prezentarea la zbor se face cu 2 ore inainte de imbarcare; unele momente din zi pot fi aglomerate la controlul de bagaje si inregistrare pasageri.

Bagajul de mana | Bagajele care pot fi luate in avion la companiile clasice au urmatoarele dimensiuni 55*35*25 cm, avand greutate maxima intre 5 si 8 km, in functie de companie. Companiile low cost au propriile reguli privind bagajele de mana. va recomandam sa consultati siturile fiecarei companii aeriene. Anumite obiecte sunt interzise in avion: cutit, foarfeca, unghiera... in general obiecte contondente si explozibile. Recipientele cu lichide mai mari de 100 ml sunt de asemenea interzise la bord. Chiar daca multe dintre acestea vi se par inofensive, mai bine transportati-le in bagajul de cala. Daca angajatii companiei aeriene care efectueaza acest zbor sau personalul avionului vor considera ca bagajul dumneavoastra reprezinta un posibil impediment pentru siguranta sau pentru confortul pasagerilor acesta poate fi imbarcat ca bagaj de cala.

Bagajul de cala | Nu puneti niciodata in bagajul de cala obiecte de valoare, bani, medicamente, documente importante sau bijuterii. Companiile aeriene transporta milioane de bagaje in toata lumea si este posibil ca din cand in cand bagajele sa nu soseasca la timp. In functie de destinatia dumneavoastra, greutatea maxima a bagajelor acceptate gratuit, in general, poate fi:

  • pentru Europa, Asia, Africa, Australia, 1 bagaj de 20, 23 sau 25 kg/pers.(clasa Economy) + bagajul de mana
  • pentru USA/Canada 1 bagaje de 23 kg/pers. + bagajul de mana
  • pentru America Centrala si de Sud a se consulta fiecare caz in parte

Personalizarea bagajelor | Pentru ca este posibil ca in acelasi avion sa fie multe bagaje care au un design aproximativ la fel sau identic, personalizati bagajul, adaugand o eticheta cu numele dumneavoastra, adresa catre care calatoriti si eventual adresa permanenta.

4. La imbarcarea in avion

La imbarcarea in avion trebuie sa aveti la indemana urmatoarele documente:

  • pasaportul sau cartea de identitate, dupa caz
  • biletul de avion (electronic, in cele mai multe cazuri), codul de rezervare sau itinerarul
  • asigurarea medicala, carnetele de vaccinari mijloace de subzistenta la destinatie (daca este cazul)
  • documentele solicitate in cazul deplasarii cu minori (consultati agentii).

5. In avion

Ocupati locul specificat pe bilet. In clipa prezentarii biletului la check-in, va va fi specificat un loc in avion pe care va trebui sa-l respecti pana la destinatie. Ascultati cu atentie indicatiile date de pilot si de insotitorii de zbor pentru decolare si aterizare. Veti primi indicatii care se refera la masurile de securitate in cazul unui eveniment neprevazut. Aceste indicatii vor trebui respectate pentru o calatorie fara probleme.

6. In cazul pierderii bagajului

Desi nu este un lucru frecvent, se poate intampla ca bagajul dumneavoastra sa fie ratacit, mai ales cand ati parcurs un zbor cu escala care a necesitat transferul acestuia dintr-un avion in altul. In cazul in care ajungeti la destinatie si nu gasiti bagajul in aeroport, va trebui sa va indreptati spre biroul de reclamatii special amenajat in cadrul aeroportului respectiv, unde veti depunde o plangere in acest sens. In general, daca bagajul este ratacit, persoana responsabila de la aeroport va analiza toate metodele prin care va va putea contacta. Compania aeriana va livra gratuit bagajul la hotelul sau adresa unde veti locui la destinatie. Trebuie sa mai stiti si faptul ca in toate cazurile de intarziere, distrugere sau pierdere a bagajelor sau a continutului acestora companiile aeriene au o raspundere limitata. Exista o anume raspundere a companiilor in cazul conexiunilor pierdute, a intarzierilor sau anularii unor zboruri. Interesati-va asupra drepturilor dumneavoastra.

Cum cumpar?

Cum fac o rezervare de bilet avion? | Daca ati optat pentru o rezervare facuta direct prin formularul afisat pe pagina noastra completati datele principale cerute de catre noi si transmiteti-l. El va ajunge la operatorii nostri care, in max. 48 de ore, va vor contacta (e-mail, telefonic, fax) pentru a va oferi cea mai buna varianta de calatorie, adaptata dorintei dumneavoastre. Daca spatiul de cereri si comentarii vi se pare insuficient sau comunicarea scrisa restrictiva, luati contact direct cu serviciul nostru de rezervari prin telefon la numerele +40.232.406043, +40.232.262410 sau pe adresele de e-mail de la contact.

Cum platesc? | Plata serviciilor se poate face in lei sau Euro cash, prin transfer bancar sau cu carte de credit. Datele noastre bancare sunt:

S.C. DEDAL TUR S.R.L. IASI

Inregistrata la Registrul Comertului cu nr.: J-22-695-2001

Cod Unic de Inregistrare: RO 14050408

Cont lei: IBAN RO27RNCB0685033611180001, Banca Comerciala Romana Iasi;

Cont EURO: IBAN RO29RNCB0685033611180062, Banca Comerciala Romana Iasi,

Swift bancar (Bic) RNCBROBU

Cont Trezorerie: IBAN: RO14TREZ4065069XXX001166, Trezoreria Iasi.

Dupa momentul efectuarii platii puteti solicita biletul dumneavoastra transmitand prin email sau prin fax: +40.232.262309 copia ordinului de plata, chiar inainte ca banii sa fi ajuns in contul societatii noastre. Cartile de credit frecvent acceptate de companiile aeriene si implicit de DEDAL TUR sunt Visa si MasterCard. Plata cu carte de credit se poate face si de la distanta (Visa si MasterCard), posesorul transmitand prin e-mail sau fax acceptul de plata a unei anumite sume catre DEDAL TUR (notati explicit tipul cartii de credit, numarul si data expirarii) si o copie fata verso a acesteia. Operatiunea desfasurata in acest fel este comisionata de catre banca cu 1.7%. Inscrieti in suma acceptata spre decontare si comisionul bancii.

Cum primesc biletul? | Bilete de avion sunt electronice. Ele va pot fi transmise pe adresa electronica. Daca veti alege sa faceti plata cash sau cu carte de credit la sediul nostru, veti ridica biletul pe loc si in format imprimat pe hartie. Daca faceti plata prin ordin de plata sau carte de credit de la distanta, puteti primi biletul imprimat prin curier, timpul maxim de livrare fiind de 48 de ore (in Romania) de la confirmarea platii biletului.

Sunt din strainatate. Cum cumpar bilete de avion pentru rudele din Romania? | Daca locuiti in afara Romaniei si doriti sa cumparati bilete de avion pentru rudele sau cunostintele din Romania, acest lucru este posibil intr-un mod foarte comod pentru ambele parti. Dumneavoastra puteti alege, in urma comunicarii cu noi, cea mai buna varianta de calatorie, iar plata o veti face in contul nostru bancar in EURO sau prin carte de credit de la distanta (procedura explicata anterior). Biletele sunt in format electronic. Vi se vor transmite pe email sau fax. Pentru formele tiparite, daca doriti dumneavoastra, acestea pot fi ridicate de la sediul nostru sau le vom transmite printr curier.

Cum gasesc cel mai bun pret pentru o destinatie? | Consiliere Biletele de avion pot avea o multime de tarife, existand diferite reguli si restrictii impuse de companiile aeriene. Exista mai multe sfaturi pe care vi le putem da, astfel incat vom combina dorinta dumneavoastra cu analiza facuta de operatorii nostri pentru a gasi cele mai bune tarife.

Cumparare in avans | Cele mai ieftine preturi cer de obicei plata cu mai multe zile inainte de plecare. Trebuie sa retineti ca locurile pentru cele mai mici preturi sunt limitate. Cu cat mai devreme va planuiti calatoria cu atat mai multe sanse aveti sa obtineti un pret bun.

Bilete dus si bilete dus-intors | Preturile numai pentru dus sunt nu sunt de obicei la jumatate din tariful dus-intors. Sunt chiar cazuri in care biletele pentru dus-intors sunt mai ieftine decat biletele pentru dus. Verificati preturile inainte de cumparare.

Minimul si maximul de stationare | Regulile companiilor sunt foarte diverse. Pretul biletului dus intors depinde mult de cat timp doriti sa petreceti la destinatie. Deseori veti gasi bilete mai ieftine pentru stationari de o saptamana la destinatie decat pentru stationari de 3 luni sau 1 an. Stationarile foarte scurte sunt iarasi considerate speciale si biletele pentru acestea se vand mai scump. Discutati aceste lucruri cu agentul de ticketing.

Linia aeriana | Este importanta rezervarea ambelor drumuri la aceeasi linie aeriana sau cu companii din aceeasi alianta. Daca alegeti diferite linii aeriene pentru dus si pentru intors se poate ca preturile sa fie mult mai mari. De multe ori comoditatea zborului direct nu este reflectata si in avantajul pretului celui mai mic. Calatoriile cu escala pot sa va dea variante de pret mai bune. Comunicati cu agentii nostri.

Va dorim calatorii cat mai bune!